Köpvillkor
Hos oss betalar du enklet och tryggt med Klarna. Klarna anger de specifika betalningsvillkoren.
För mer information eller frågor om din betalning, besök Klarnas webbplats eller kontakta deras kundservice

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress med alla uppgifter om din order, priser, betalning och leveransadress. När vi behandlat klart din order så skickas den från lagret. Är något fel i beställningen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@arebarnvagnar.se

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.
Priserna i butiken anges i SEK (Sverige) inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar och förbehåller oss rätten att justera priset.
Observera att restnoterade produkter blir synliga först när dessa lagts i varukorgen och du som kund är därmed införstådd med att ordern kan delas upp i olika sändningar. Vill du inte vänta med att få din restnoterade produkt senare så tar du enkelt bort artikeln från varukorgen. När du genomfört din beställning, så kan du i efterhand ändra/ta bort/avbryta din order genom att kontakta oss via e-post till order@arebarnvagnar.se 

Om du väljer att slutföra köpet med restnoterad produkt i varukorgen så görs betalning av dig som kund innan leverans från oss. Du blir därmed garanterad att få din produkt enligt det kösystem som kan uppstå vid restnoterande produkter.

Frakt
Vi har fri frakt på alla produkter som skickas till kund inom Sverige, oavsett prisnivå eller vikt. Paket skickas med DHL eller Postnord. Fraktkostnad tillkommer på beställningar som ska skickas utanför Sverige. Leveranstiden är på vissa produkter ca 10 vardagar från det att vi behandlat färdigt ordern. Vi tänker på miljön och därför samlar vi ordrar och skickar dessa 2 ggr/vecka. Därför kan leveranstiden bli nån dag längre än normalt. På så sätt bidrar vi tillsammans med mindre utsläpp eftersom transportören inte behöver svänga förbi och göra upphämtningar hos oss varje dag – smart och snällt mot miljön tycker vi.

Paket som levereras till ditt närmaste ombud hämtar du ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms.
Vid hemleverans blir du kontaktad av transportören innan, där ni kan stämma av vilken tid som passar bäst att leverans kan ske.
Transportskada anmäls till det ombud där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och emballage) till ombudet för en skadeanmälan.
Vid hemkörning ska synliga skador på eller saknad produkt anmälas till speditören vid ankomst. Chauffören gör en anteckning om skadan och signerar på blankett som du behåller.

Hämta i butik
Väljer du att hämta ut beställningen i vår lagerbutik så får du en bekräftelse via mail när ordern är färdigbehandlad och därmed klar för avhämtning.

Ångerrätt
Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en produkt som du beställt. Vid ångrat köp efter färdigbehandlad order utgår avgift för returfrakt. Vid ångrat köp innan färdigbehandlad order utgår ingen avgift. Retur av paket skall ha ankommit till oss inom 14 dagar från och med den dagen du mottagit ditt paket från oss, under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick och om möjligt i obruten originalförpackning. Du står för returfraktens kostnad vid åberopande av ångerrätt. Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av färg så står du för returfrakt – Åre Barnvagnar står för kostnaden att skicka ut den nya produkten till dig. Kom ihåg att alltid meddela oss via mail order@arebarnvagnar.se innan du vill byta dina varor.
Produkten ska emballeras väl och skickas tillbaka med den retursedel som vi skickar till dig via mail, som du sedan skriver ut och sätter på paketet. Har du inte tillgång till egen skrivare så kan du be om att få skriva ut den hos ditt ombud. När returpaketet kommit till oss, kontrollerar vi att originalförpackningen är oskadad och produkten är obrukad. Därefter justeras återbetalningen mot *fraktkostnad och eventuell värdeminskning. Om produkten blivit skadad i leveransen gör vi alltid en skadeanmälan hos transportföretaget, förutsatt att produkten varit väl emballerad. Därefter kan vi justera eventuella avdragna värdeminskningar när transportföretaget tagit sitt beslut i ärendet och ersatt oss. Observera att vi ej godkänner och hämtar ej ut returer/byten som bokas av kund och skickas till ombud för avhämtning – endast leverans till lagerbutiken gäller med Åre Barnvagnars bokade returfraktsedel.

Försent returnerat paket
Om paketet returneras senare än 14 dagar utgår förseningsavgift enligt nedan.
Vid 1-7 dagars försening utgår en avgift motsvarande 20% av de returnerade varornas totala värde.
Vid 8-14 dagars försening utgår en avgift motsvarande 40% av de returnerade varornas totala värde.
Vid 15-21 dagars försening utgår en avgift motsvarande 60% av de returnerade varornas totala värde.
Vid 22-28 dagars försening utgår en avgift motsvarande 80% av de returnerade varornas totala värde.
Vid över 28 dagars försening utgår en avgift motsvarande 100% av de returnerade varornas totala värde.

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du *fraktkostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt *lagerkostnad. Observera att ej uthämtat/mottaget paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid kontakta oss order@arebarnvagnar.se vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

* Fraktkostnad returfrakt inom Sverige: Paket 0-2 kg 89-199 SEK, paket 2-5 kg 200-299 SEK, paket 5-10 kg 300-399 SEK, paket 10-20 kg 400-699 SEK, paket 20-30 kg 700-1995 SEK.
* Fraktkostnad returfrakt Norge-Sverige från 200 SEK
* Fraktkostnad returfrakt Finland-Sverige från 200 SEK
* Lagerkostnad 395 SEK

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter.

Norge! 🇳🇴
Vi är registrert i VOEC-systemet och belaster deg mva, akkurat som om du kjøper fra en norsk nettbutikk. Varene du handler i VOEC-ordningen er unntatt for toll. VOEC-ordningen gjelder for varer med verdi inntil 3000 NOK.
Vi är registrerade i VOEC-systemet och debiterar dig moms, precis som om du handlade från en norsk nätbutik. De varor du köper i VOEC-systemet är tullbefriade. VOEC-systemet gäller varor med ett värde av upp till 3000 NOK

Villkor vid hyra: För att inga missförstånd ska ske så vill vi be er att läsa igenom våra villkor:
Hyresprodukten blir innan och efter varje uthyrning noga kollad av uthyraren så att det inte finns något att anmärka på. Vid ev anmärkning finns det dokumenterat hos Åre Barnvagnar. Hyrestagaren ansvarar för att vagn och bärstol hålls hel, ren och torr under hyresperioden och att regnskydd används vid behov. Lås medföljer vid hyra av vagn – se alltid till att låsa fast objektet när den ej är under uppsikt! Observera att det ej är tillåtet att inta måltider i vagnar och bärstolar. Om hyresprodukten återlämnas så pass smutsig att grovtvätt måste göras, så debiteras hyrestagaren en avgift på 500 kr. Skulle objektet bli stulen eller misskött så pass att det påverkar funktionen, blir hyrestagaren betalningsansvarig för ev. försäkrings- eller reparationskostnader. Alla stölder polisanmäls. Skidvagnar och skidkit får ej köras på vägar, parkeringar eller annat underlag där skidorna kan bli skadade. Skidorna monteras på vagnen vid längdskidåkning och används på dess avsedda platser. Om belaget på skidorna förstörs så pass att det påverkar funktionen debiteras hyrestagaren en avgift på 1000 kr/skida.

Villkor vid avbokning av hyrprodukt: Avbokning av hyrprodukt skall ske skriftligt till order@arebarnvagnar.se
Vid avbokning av hyrprodukt tidigare än 14 dagar före första giltighetsdag som avser det datum då hyrprodukten ska tas i bruk enligt bokning betalar du en expeditionsavgift på 200 kr per hyrprodukt. Om du avbokar din hyrprodukt 14 dagar eller senare före första giltighetsdag som avser det datum då hyrprodukten ska tas i bruk enligt bokning, måste du betala hela hyran. Hel återbetalning på grund av skada eller sjukdom sker endast mot uppvisande av läkarintyg.

Vi önskar er en fantastisk vistelse i Årefjällen!